Główna » Artykuły

Łącznie wpisów w katalogu: 2
Pokazano wpisów: 1-2

CPM, CPC I CPA Co to takiego?  Brzmi dosyć obco  i niezrozumiale.   Często spotykamy się z tymi określeniami w Internecie jednak nie wiemy co one znaczą.
Jedną z  możliwości zarabiania na reklamach jest  CPM – ( z ang. Cost   Per Mile), nazywane jest także  Cost  Per  Thousand  (CPT).  Ma miejsce gdy reklamodawcy płacą  za   pokazanie swojej wiadomości określonej  grupie odbiorców. Per Mile oznacza tysiąc (Wyświetleń).   Kiedy dochodzi do przeładowania strony, wyświetlenia nie są liczone. Jest to najbardziej rozpowszechniony model reklamy, gdyż pozwala ustalić, za co płaci reklamodawca.  Niektóre reklamy są   w formie animacji a to przyciąga większa liczbę internautów. Jednak   nie można w ten sposób dużo zarobić. Czas  trwania reklamy zależy od właściciela strony. Zazwyczaj jest to około 30 sekund. Kolejny sposób by  zarobić   na reklamie to  CPV (Cost Per Visitors) – polega   to na   tym, że reklamodawcy płacą  za  przekierowanie docelowej grupy odbiorców na ich stronę.   Ten model nie pozwala sprawdzić, za co naprawdę płaci reklamodawca. Jest rzadko stosowany ponieważ jest mało opłacalny.

CPV(Cost  Per Viev) – reklamodawca płaci za każde wyświetlenie reklamy. Każde wyświetlenie jest liczone. Ten model jest mało opłacalny ponieważ   trzeba założyć z góry za ile wyświetleń zapłacić.  Jeszcze inne możliwości oferuje   CPC (Cost  Per  Click) jest również znana jako Pay Per Click (PPC).  Reklamodawca płaci za każdym razem kiedy internauta kliknie na hasło reklamowe i zostanie przekierowany   na   jego stronę. Reklamodawcy  nie płacą  za hasło lecz za kliknięcie a cena uzależniona jest od formy reklamy.  Płacą  za prawo do bycia wymienionym w ramach serii słów  kluczowych. Można kupić określona  liczbę kliknięć na reklamę lub zapłacić za wszystkie kliknięcia w danym okresie.

CPA (Cost Per Action)  lub (Cost Per Aqusition).  Polega na tym , że  reklamodawca płaci tylko za ilość użytkowników, którzy zakończyli transakcje tj. zakup, zarejestrowanie się, wypełnienie ankiety, zapoznanie się z danym tekstem itp. Najczęściej internauci tylko oglądają  reklamę, nie podejmują dalszych działań    reklamowych.

Zupełnie   innym modelem jest CPL (Cost Per Lead ) – system ten opiera się na  wypełnieniu formularza przez użytkownika, rejestracji w newsletterze  lub innych działaniach, których zadaniem jest doprowadzenie do sprzedaży. Ten model jest rzadko stosowany, ponieważ zarobki są   minimalne.   Na podobnym systemie opiera się CPO (Cost  Per Order) – przyjmuje się zlecenia na reklamy, które mają zostać wyświetlone na danej stronie.  Można na tym naprawdę nieźle zarobić, po pewnym czasie zleceń jest coraz więcej.

Na zupełnie innych zasadach opiera się  CPE  (Cost Per Engagement) , jest to forma Cost  Per Action, została wprowadzona  na rynek  w marcu 2008 roku.  Polega na tym, ze reklamy są   wyświetlane bezpłatnie. Reklamodawca płaci jedynie , gdy użytkownik klika w hasło reklamowe. Jest to najbardziej opłacalny model reklamy . Reklamodawca nie płaci z góry za emisję  reklamy. Dobrym systemem liczenia zysków jest   Cost Per Convertion , jest to opis kosztu pozyskania klienta.   Sumę ta oblicza się, dzieląc całkowity koszt kampanii reklamowej przez liczbę konwersji.   Za konwersję można uznać sprzedaż lub zakup danego produktu.

Model hybrydowy, czyli CPM+CPC  jest najpopularniejszy. W tym systemie reklamodawca płaci za 1000  odsłon danej reklamy  i za kliknięcia  w   nią.  Ten system pozwala na podzielenie kosztów odsłon. Pozwala on na dotarcie do dużej liczby użytkowników.

Mało znanym modelem jest FF (Flat  Fee) – system opiera się na tym, że oplata za  reklamę pobierana jest  z góry za określony okres czasu w jakim reklama będzie widoczna na stronie (np. 2 tygodnie, miesiąc,  pół  roku, rok, etc).  Ten model nie uwzględnia liczby osób, które obejrzały reklamę ani tego czy klikną w baner lub link. Stosuje się go w przypadku sponsoringu,  lub innych stałych kampanii.

Moje artykuły | Wyświetleń: 157 | Dodał: npi | Data: 10.20.2013 | Komentarze (2)

CPM, CPC i CPA Cennik dla mediach online

przez BEN dnia 24 LUTEGO 2010

Istnieją trzy główne sposoby mediów internetowych cenowych - CPC, CPM i CPA. Różnica między trzema, co dostarczany Wydawnictwo i Marketer postanawiają ustawy o. Jak zobaczymy poniżej, struktura cenowa często odzwierciedla kto ma siłę przetargową, jak i jakość produktu.

CPM - Premium Inventory, Publishers Premium, Premium Cena

CPM, co oznacza Cost-Per-Mille (Mille jest Latin dla "tysiąc"), jest wtedy, gdy cena oparta jest na 1000 wyświetleń. Prawie wszyscy wydawcy wolą ustawy o wrażeniach bo to produkt na bazie zapasów, a nie wydajności produktu oparte. Innymi słowy, nic ryzyka wydawcy na skuteczność reklam w systemie CPM i zarabiać na każdym wrażenie. Do największych i najbardziej znanych wydawców, to średnia cen i pod względem całkowitych kosztów, CPM cenowo nośnik jest prawie zawsze na szczycie łańcucha pokarmowego.

CPC - Realm of Small Publisher i Direct Response Marketer

CPC oznacza Cost-per-click, i jest oparte na wynikach metryczny. Oznacza to tylko Wydawca zarabia, gdy (i jeśli), gdy użytkownik kliknie na reklamę, bez względu na to, jak wiele wrażeń Służą próbuje uzyskać kliknięcia. Jak można się domyślić, ta struktura cen jest o wiele bardziej korzystne dla marketingowców, ale może być trudne, jeśli nie niemożliwe, aby negocjować z każdym wydawcą marki premium, zwłaszcza z wszystkich sieci reklamowych i wymian reklam tam dzisiaj skłonni podnieść niesprzedanych zasobów i zapłacić przez CPM, choć niskim CPM.Wydawcy nie lubią cenowy CPC, ponieważ trudno jest planować zapotrzebowanie inwentaryzacji wokół ruchomy cel jak click-through-rate na reklamę nigdy nie widziałem ani sprawdzone wcześniej. Dwie kampanie z tej samej stawki CPC może wymagać bardzo różne poziomy wrażeń dla wydawcy do projektu ustawy w całości i ta niepewność jest wysoki koszt alternatywny zapłacić.Dopiero gdy już wyczerpały swoje możliwości sprzedaży przez CPM będzie Publishers zabawiać oferty CPC, a do tego punktu, Marketerzy skrobiąc dno beczki pod względem dostępności zapasów i jakości. Jeśli jesteś fighting marki skierowane kluczowego demograficznych, to po prostu nie będzie.

Dla mniejszych wydawców, bez większego marki Jednakże sprzedaży swoich zapasów na podstawie CPC jest często jedynym rozwiązaniem mają. Ale nie pozwól, pogarda wśród wydawców premii oszukać, CPC mediów firma jest ogromna, wiele miliardów dolarów rynku i jest wiele osób podejmowania fortunę off kliknięć. Wystarczy zapytać Google - AdSense produkt Google jest największym CPC izbę rozliczeniową na Ziemi, które przyciąga wydawców i sprzedawców tysiącami. CPC jest bardzo niski sposób ryzyko zakupu mediów, ponieważ Marketerzy muszą jedynie zapłacić za wydajność, więc mają pewien poziom zaufania do ich zwrotu z inwestycji.

CPA - Key ROI i Optymalizacja Metric, ale rzadko Option Pricing

CPA lub Cost Per Action, czasem koszt pozyskania jest najlepszą ofertę wszystkim dla reklamodawców w zakresie ryzyka, ponieważ płacą tylko dla mediów, gdy prowadzi to do sprzedaży lub zamiany przed ich cel kampanii. Na tym poziomie, marketingu może wybrać najbardziej są skłonni wydać na sprzedaż i można w zasadzie ustawić nieograniczony budżet i zapomnieć o nim. Podobnie jak w modelu CPC, zazwyczaj jest to okropne deal dla wydawców.Programy marketingowe działają w oparciu o CPA z wydawcami, które są wyłącznie przeznaczone do Hawking swoje produkty z miejsc, które są bardziej sponsorowany niż cokolwiek innego.

Powiedział, że wszystkie sprzedawców bezpośrednich obliczy ich skutecznego CPA, lub ECPA jako optymalizacji metrycznych i śledzenie zwrotu z inwestycji. ECPA może być obliczona na podstawie całkowitego kosztu marketingu i dzieląc ją przez liczbę sprzedaży zrealizowanej. Tak więc, jeśli jesteś firmą, która kupił 50 dolarów warte mediów do reklamowania produktu i wykonane 5 sprzedaży na rzecz osób, które kliknęli reklamę, Twój ECPA był $ 50/5 sprzedaży = 10 dolarów za sprzedaż. To była świetna okazja, jeśli uczynić więcej niż 10 dolarów zysku na każdej sprzedaży, ale jeśli nie, będziesz musiał przemyśleć swoją strategię marketingową.

Przykłady / Narzędzia -

Aby pomóc wyobrazić te opcje cenowe, spojrzeć na tabelę poniżej, które pokazuje, jak 1.000 dolarów mediów musiałby być wyceniony i wykonać dla każdej metody opisanej powyżej.

Moje artykuły | Wyświetleń: 143 | Dodał: npi | Data: 10.20.2013 | Komentarze (1)